Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

Η προσφυγή της ΠΑΕ ΑΕΛ κατά της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ

Πριν από λίγη ώρα και εντός της προθεσμίας των πέντε ημερών, ο συνεργάτης του γραφείου μας, κ. Κωνσταντίνος Συνοδινός, κατέθεσε προσφυγή κατά της παράνομης και κόντρα σε όλους τους κανονισμούς και τη νομολογία του Διαιτητικού Δικαστηρίου πράξης, με την οποία η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ, με πρόεδρο τον Παναγιώτη Δημητρίου και μέλη τον Α΄ Αντιπρόεδρο της ΕΠΟ Α. Αντωνίου και τον ταμία Κ. Τζαφέρη, έλαβαν μια κατάπτυστη νομικά απόφαση να καταργήσουν τον γενικό διευθυντή Αδειοδοτήσεως κ. Γεώργιο Δημητρίου, την Πρωτοβάθμια επιτροπή Αδειοδοτήσεως, τη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Αδειοδοτήσεως και το Διαιτητικό Δικαστήριο, που αποτελείται από Αεροπαγίτες, με επικεφαλής τον αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Αυγέρη, και να επιτρέψουν σε έντεκα ομάδες, που χαριστικά με σκόπιμη παρερμηνεία του νόμου Αυγενάκη εντάχτηκαν στην Super League 2, να πραγματοποιήσουν μεταγραφές, ενώ δεν είχαν το δικαίωμα, διότι δεν αδειοδοτήθηκαν, αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εις βάρος των ΠΑΕ που αδειοδοτήθηκαν και εις βάρος των ΠΑΕ που ως πρωταθλήτριες ανέβηκαν στην Super League 2, όπως η Καλαμάτα, και στις οποίες απαγορεύτηκε να κάνουν μεταγραφές λόγω μη αδειοδοτήσεως.


Σύμφωνα με τα καταστατικά της FIFA, της UEFA και της ΕΠΟ, η παράνομη αυτή πράξη του Προέδρου, του Αντιπρόεδρου και του ταμία της ΕΠΟ οδηγεί στην αυτόματη έκπτωσή τους τόσο από το αξίωμα, το οποίο κατέχουν, όσο και από την ιδιότητα του μέλους του ΔΣ της ΕΠΟ.


Η ΠΑΕ ΑΕΛ θα καταγγείλει για την παράνομη αυτή διαδικασία και τον Πρόεδρο της Super League 2 Λεωνίδα Λεουτσάκο, ο οποίος αγνόησε τον νομικό σύμβουλο της ΕΠΟ, κο Αντώνη Βουγίδη, και ως «υποχείριο» του παρανόμου παρασκηνίου, το οποίο διοικεί το ελληνικό ποδόσφαιρο, μεθόδευσε αυτή την παρανομία υποβάλλοντας σχετικό αίτημα και ενεργώντας σκόπιμα εις βάρος των νομοταγών μελών της Super League 2, τα οποία με τεράστιες οικονομικές υπερβάσεις αδειοδοτήθηκαν και δικαιούνται να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κατά των υπολοίπων μελών του συνεταιρισμού που δεν αδειοδοτήθηκαν.


Η ΠΑΕ ΑΕΛ εξετάζει και το ενδεχόμενο της προσφυγής τόσο στην ποινική Δικαιοσύνη, όσο και ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων κατά του νομικού προσώπου της ΕΠΟ, προσωπικά κατά των μελών της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων, που έλαβαν την παράνομη απόφαση, αλλά και κατά του συνεταιρισμού της Super League 2 και του προέδρου της, ο οποίος παρανόμως, χωρίς να ενημερώσει κανέναν, υπέβαλε το παράνομο αυτό αίτημα.


Δημοσιοποιούμε όλο το κείμενο της προσφυγής, το οποίο δεν επιδέχεται ουδεμιάς νομίμου αντικρούσεως, διότι βασίζεται σε όλα όσα προβλέπουν το καταστατικό της ΕΠΟ, οι κανονισμοί της ΕΠΟ, η νομολογία του Διαιτητικού Δικαστηρίου και της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ.

Αθήνα, 20/09/2021

Με εκτίμηση

Αλέξιος Χ. Κούγιας


ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΟ


ΠΡΟΣΦΥΓΗ


Της ποδοσφαιρικής ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία ΠΑΕ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΛΑΡΙΣΑΣ – ΑΕΛ, εδρεύουσας στη Λάρισα, οδός Κύπρου, αρ. 72, νομίμως εκπροσωπουμένης, με ΑΦΜ 997183228, Β΄ Δ.Ο.Υ. Λάρισας, email: info@aelfc.gr., τηλ: 2410 259000, φαξ: 2410 259001

ΚΑΤΑ

     Του Ν.Π.Ι.Δ. με την Επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ», που εδρεύει στην Αθήνα, Πάρκο Γουδη, (Τηλ.: 210 9306000 Fax: 2109359666) και εκπροσωπείται νόμιμα (στο εξής ΕΠΟ) για την ακύρωση της από 14/09/2021 (αριθ. Πρακτικού 22) απόφασης της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων (ΕΕΘ/ΕΠΟ) ως προς το Θέμα 1ο .


******************


Λάρισα , 20 / 09/ 2021

Ι. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ – ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ


         Στις 14.09.2021 και ώρα 18:45 συνεδρίασε δια περιφοράς κατόπιν πρόσκλησης του Αναπληρωτή Προέδρου της ΕΠΟ κ. Παναγιώτη Δημητρίου η ΕΕΘ/ ΕΠΟ προκειμένου να αποφασίσει επί των κατωτέρω θεμάτων ημερήσιας διάταξης :


Στην συνεδρίαση αυτή συμμετείχαν οι κ.κ.


                   Παναγιώτης Δημητρίου , Αναπληρωτής Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ


                   Αστέριος Αντωνίου, Α’ Αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ


                   Κλέαρχος Τζαφέρης , Ταμίας της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ


                   Λεωνίδας Μπουτσικάρης , exofficio Β’ Αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ και Πρόεδρος του ΔΣ της Superleague 1


Στην συνεδρίαση της ΕΕΘ/ΕΠΟ δεν συμμετείχε ο Πρόεδρος της ΕΠΟ καθώς μετά την παραίτηση του εκλεγέντος Προέδρου κ. Θ. Ζαγοράκη η θέση του Προέδρου παραμένει κενή.


Κατά την ανωτέρω συνεδρίαση η ΕΕΘ/ΕΠΟ συζητώντας επί του πρώτου θέματος ημερησίας διάταξης αποφάσισε τα ακόλουθα :


Η απόφαση αυτή ελήφθη με ψήφους 3-1 : υπερψήφισαν τα τρία Μέλη της ΕΕΘ/ΕΠΟ που προέρχονται από το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο, ήτοι οι κ.κ. Δημητρίου , Αντωνίου και Τζαφέρης, ενώ μειοψήφησε ο κ. Λ. Μπουτσικάρης.


Την απόφαση αυτή προσβάλλουμε σήμερα και ζητούμε την εξαφάνισή της καθώς και την επιβολή εκ της εξαφάνισης αυτής συνεπειών στα πρόσωπα που έλαβαν την απόφαση αυτή για τους εξής λόγους :


 


   1.                 Παράβαση Καταστατικού ΕΠΟ – Αναρμοδιότητα Ε.Ε.Θ/ Ε.Π.Ο.


Σύμφωνα με το άρθρο 20 του εν ισχύ Καταστατικού της ΕΠΟ («Όργανα της Ομοσπονδίας»), τα όργανα της ΕΠΟ είναι:


«1.   Η Γενική Συνέλευση αποτελεί το ανώτατο και το νομοθετικό όργανο.


  2.            Η Εκτελεστική Επιτροπή είναι το εκτελεστικό όργανο.


 3.            Οι διαρκείς και ειδικές επιτροπές θα συμβουλεύουν και συνδράμουν την Εκτελεστική Επιτροπή στην εκπλήρωση των καθηκόντων της. Τα καθήκοντα, η σύνθεση και οι λειτουργίες τους ορίζονται στο παρόν Καταστατικό και/ή ειδικό κανονισμό που συντάσσεται από την Εκτελεστική Επιτροπή.


 4.            Η Γραμματεία είναι το διοικητικό όργανο.


5.            Τα δικαστικά όργανα είναι η Πειθαρχική Επιτροπή, η Επιτροπή Δεοντολογίας και η Επιτροπή Εφέσεων.[…..]


6.            Τα δικαιοδοτικά όργανα αδειοδότησης ομάδων είναι υπεύθυνα για το σύστημα αδειοδότησης ομάδων μέσα στην Ομοσπονδία.[…..]»


Σύμφωνα με το άρθρο 35 του ισχύοντος Καταστατικού ΕΠΟ («Εξουσίες Εκτελεστικής Επιτροπής») η Εκτελεστική Επιτροπή έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες :


« Η Εκτελεστική Επιτροπή:[…..]


α.    θα προετοιμάζει και συγκαλεί την Τακτική και Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Ε.Π.Ο.,


β.    θα ορίζει τους προέδρους, αναπληρωτές προέδρους και μέλη των διαρκών


επιτροπών,


γ.     μπορεί να αποφασίσει τη σύσταση ειδικών επιτροπών, εφόσον απαιτείται,


οποτεδήποτε,


δ.      θα συντάσσει τους κανονισμούς για την οργάνωση των διαρκών επιτροπών και των ειδικών επιτροπών,


ε.      θα ορίζει ή παύει τον Εκτελεστικό Γραμματέα, μετά από πρόταση του Προέδρου  


στ.  θα προτείνει τους ανεξάρτητους ελεγκτές στη Γενική Συνέλευση,


 


θ.     θα συντάσσει κανονισμούς που διέπουν τις προϋποθέσεις συμμετοχής και την οργάνωση των διοργανώσεων της Ε.Π.Ο. και θα διασφαλίζει την εφαρμογή τους. Μόνο οι κανονισμοί των διοργανώσεων δεν δύνανται να τροποποιηθούν από την- έναρξη των πρωταθλημάτων και μέχρι τη λήξη τους και την επικύρωση των βαθμολογικών πινάκων. Τυχόν τροποποιήσεις ισχύουν, επί ποινή εκπτώσεως των μελών της Ε.Ε., από την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Κατ' εξαίρεση, τροποποιήσεις αναγκαστικού χαρακτήρα που αφορούν αποφάσεις των FIFA/UEFAισχύουν από την οριζόμενη από αυτές ημερομηνία θέσης σε ισχύ,


 


η. θα ορίζει τους προπονητές των αντιπροσωπευτικών ομάδων και το υπόλοιπο τεχνικό προσωπικό,


θ. θα εγκρίνει τους κανονισμούς οι οποίοι θα ορίζουν την εσωτερική οργάνωση της Ε.Π.Ο.,


ι. θα διασφαλίζει ότι εφαρμόζεται το Καταστατικό και θα υιοθετεί τις εκτελεστικές διευθετήσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του,


ια. μπορεί να παύσει ένα πρόσωπο ή ένα όργανο ή να αποκλείσει ένα Μέλος της Ε.Π.Ο. προσωρινά, μέχρι την επόμενη Γενική Συνέλευση,


ιβ. μπορεί να αναθέσει εργασίες που προκύπτουν από τον χώρο της εξουσίας της σε άλλα όργανα της Ε.Π.Ο. ή σε τρίτους,


ιγ. μπορεί να προσκαλεί τρίτους να παρακολουθήσουν τη Γενική Συνέλευση ως προσκεκλημένοι ή ως σύμβουλοι χωρίς δικαίωμα ψήφου,


ιδ. μπορεί να θεσμοθετεί, οργανώνει και καταργεί επίσημες διοργανώσεις, σε εθνικό επίπεδο,


ιε. εγκρίνει, μετά από ουσιαστικό έλεγχο για την πλήρη εναρμόνιση, το καταστατικό, τους κανονισμούς και τις προκηρύξεις των Μελών (ερασιτεχνικών - επαγγελματικών) καθώς και τις τυχόν τροποποιήσεις τους όσον αφορά την εναρμόνισή τους με το καταστατικό και τους κανονισμούς της Ε.Π.Ο.,


ιστ. θα αποφασίζει για κάθε άλλο θέμα που δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης.»


Σύμφωνα με την ως άνω διάταξη η σύνταξη και έκδοση Κανονισμών που διέπουν την διοργάνωση των πρωταθλημάτων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ/ΕΠΟ . Προς τους Κανονισμούς αυτούς εξομοιώνονται –εξ απόψεως τυπικής ισχύος – και οι αποφάσεις της ΕΕ/ΕΠΟ, στο βαθμό που δεν συγκρούονται με τις διατάξεις του Καταστατικού της ΕΠΟ ή του νόμου.  


Από την άλλη πλευρά , η «Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων» σύμφωνα με το Καταστατικό (αρ.41 παρ. 1) έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες :


«1. Η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων θα ασχολείται με όλα τα θέματα για τα οποία απαιτείται άμεση απόφαση μεταξύ δύο συνεδριάσεων της Εκτελεστικής Επιτροπής. Η Επιτροπή θα αποτελείται από τον Πρόεδρο της Ε.Π.Ο., τον Αναπληρωτή Πρόεδρο, τον Β' Αντιπρόεδρο που είναι ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Σούπερλιγκ Ένα Ελλάδα Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης (Super League 1), τον Ταμία και ένα (1) άλλο μέλος από την Εκτελεστική Επιτροπή το οποίο θα επιλέγεται από τον Πρόεδρο κατά περίπτωση.[….]».


     Η ΕΕΘ/ΕΠΟ δεν συγκαταλέγεται στα Όργανα της ΕΠΟ αλλά ούτε και στις διαρκείς επιτροπές της Ομοσπονδίας : όπως ακριβώς αναφέρει και το Καταστατικό είναι ένα όργανο διαχείρισης επειγόντων ζητημάτων, για τα οποία δεν προλαβαίνει να συγκληθεί η ΕΕ/ΕΠΟ και μάλιστα η λειτουργία της τελεί υπό την «επίβλεψη» αυτής : η παρ. 4 του αρ. 41 αναφέρει ρητώς ότι «Όλες οι αποφάσεις που λαμβάνονται από την Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων θα αποστέλλονται στην Εκτελεστική Επιτροπή πριν την επόμενη συνεδρίασή της» , αρμοδιότητα της οποία κατά το αρ. 35(ι) είναι να «διασφαλίζει ότι εφαρμόζεται το Καταστατικό» και να «υιοθετεί τις εκτελεστικές διευθετήσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του».


        Εν προκειμένω δεν υπήρχε κανένα απολύτως επείγον ζήτημα που να απαιτούσε την παρέμβαση και διευθέτηση από την ΕΕΘ /ΕΠΟ. Η συγκεκριμένη απόφαση αφορά ουσιαστικά την τροποποίηση ενός Κανονισμού της Ομοσπονδίας (του «Κανονισμού Αδειοδότησης») για το οποίο δεν υπάρχει καμία απολύτως επείγουσα ανάγκη . Στην πραγματικότητα πρόκειται για το ακριβώς αντίθετο: για μια μεθόδευση με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Προέδρου κ. Π. Δημητρίου ο οποίος με τρόπο αντικαταστατικό και αυθαίρετο αποφάσισε να εισάγει το θέμα στην ΕΕΘ για να ληφθεί μια απόφαση εν κρυπτώ και δια περιφοράς (!!!) (ήτοι χωρίς αυτοπρόσωπη παρουσία, ακόμα και με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως –κατά πληροφορίες - ψήφισε ο κ. Μπουτσικάρης !!!), η οποία αλλοιώνει ένα ολόκληρο επαγγελματικό πρωτάθλημα και ακυρώνει τον κανονισμό αδειοδότησης αλλά και τις αποφάσεις συγκεκριμένων θεσμοθετημένων δικαιοδοτικών οργάνων!!! Ειδικότερα :


                  Στις 19 Ιουνίου 2021 δημοσιεύθηκε ο νόμος 4809/2021 με τις διατάξεις των άρθρων 17 έως 26 του οποίου καταργήθηκε η τρίτη τη τάξει επαγγελματική κατηγορία ποδοσφαίρου (FootballLeague) και αποφασίστηκε ( παράγραφος 5 του άρθρου 19 του νόμου) ότι από την αγωνιστική περίοδο 2012/2022 συγχωνεύονται τα επαγγελματικά πρωταθλήματα της Α2 κατηγορίας Ανδρών ( Super League 2) και της Β΄ Εθνικής κατηγορίας Ανδρών ( Football League) και ότι στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής κατηγορίας Ανδρών (Super League 2) της αγωνιστικής περιόδου 2021/2022 θα συμμετέχουν και οι ομάδες των Π.Α.Ε., που σύμφωνα με τους οικείους κανονισμούς θα είχαν δικαίωμα συμμετοχής στο πρωτάθλημα της Β΄ Εθνικής κατηγορίας Ανδρών (Football League), εφόσον πληρούν τις προϋποθέσει του άρθρου 109 και του χορηγηθεί το πιστοποιητικό της παραγράφου 3 του άρθρου 77Α του ν.2725/1999, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.


                    Σε συνέχεια της δημοσίευσης του ν. 4809/2021 η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία δια της ΕΕ/ΕΠΟ - με την συμμετοχή των κ.κ. Δημητρίου, Αντωνίου και Τζαφέρη, δηλαδή των προσώπων που εξέδωσαν ουσιαστικά την προσβαλλόμενη απόφαση - αποφάσισε στις 24.06.2021, πρωτοστατούντος του Προέδρου της Super League 2 Λεωνίδα Λεουτσάκου, «για λόγους ισονομίας των ομάδων», όλες οι ομάδες της FootballLeague, που απόκτησαν το δικαίωμα, δια της συγχωνεύσεως, να μετέχουν στο πρωτάθλημα της Super League 2 της αγωνιστικής περιόδου 2021/2022, «να αδειοδοτηθούν και από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό Αδειοδότησης (έκδοση 2020)»


                   Στις 28.06.2021 η ΕΕΘ/ΕΠΟ έκανε δεκτό, με τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Αδειοδότησης της ΕΠΟ, σχετικό αίτημα της SuperLeague 2 και όρισε ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των Φακέλων Αδειοδότησης την 14η Ιουλίου 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί πριν την έναρξη του οικείου πρωταθλήματος η προβλεπόμενη διαδικασία αξιολόγησης των στοιχείων που απαιτεί ο Κανονισμός.


Η παράταση αυτή δεν αφορούσε τις ομάδες που είχαν ήδη κριθεί από το Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης (ΠΟΑ). Συγκεκριμένα, πριν τη νομοθετική μεταβολή και σύμφωνα με την από 23.6.2021 ανακοίνωση το ΠΟΑ δεν χορήγησε άδεια Super League 2 στον Ολυμπιακό Βόλου, στον Πανσερραϊκό, στον Αστέρα Βλαχιώτη και στην Τρίγλια (ήδη Ηρακλής).                 


Στις 29.06.2021 η Διεύθυνση Αδειοδότησης Ομάδων απέστειλε προς τις ενδιαφερόμενες ΠΑΕ της Football League την προβλεπόμενη εγκύκλιο με την οποία τους ενημέρωνε για την καταληκτική ημερομηνία της 14ης Ιουλίου, για τα παράβολα που απαιτείται να καταβάλλουν και για τις υπόλοιπες οργανωτικές υποχρεώσεις τους ( π.χ. τον ορισμό Υπευθύνου του Φακέλου κ.λ.π.). Οι δέκα (10) ΠΑΕ προς τις οποίες εστάλη η εγκύκλιος είναι οι παρακάτω: Θεσπρωτός, Αλμωπός Αριδαίας, Απόλλων Πόντου, ΑΕΠ Κοζάνης, Καλλιθέα, Επισκοπή, Ιάλυσος, Σαντορίνη, Αιγάλεω, Ένωση Πανασπροπυργιακού. Η επίσημη ενημέρωση των υποψήφιων ΠΑΕ για τη λήψη άδειας SuperLeague 2 ήταν ακριβώς η ίδια με εκείνη που είχε σταλεί σε όλες τις συμμετέχουσες ομάδες της SuperLeague 2 και ακριβώς η ίδια με εκείνη που είχε σταλεί στις τέσσερις (4) ΠΑΕ της Football League που κέρδισαν τον αγωνιστικό προβιβασμό τους στη SuperLeague 2 και υποχρεωτικά έπρεπε να αδειοδοτηθούν με άδεια Super League 2 για να μπορούν να αγωνιστούν στην συγκεκριμένη κατηγορία στην αγωνιστική περίοδο 2021/2022. Σημειώνεται ότι οι ομάδες της Football League που διεκδικούσαν την άνοδο είχαν υποβάλει εμπρόθεσμα τους φακέλους τους (Βέροια, Καβάλα για το Βόρειο Όμιλο, Καλαμάτα και Ρόδος για το Νότιο Όμιλο) και εξ αυτών αδειοδότηση έλαβε μόνον η ΠΑΕ Βέροια, ενώ οι λοιπές τρεις δεν έλαβαν και τιμωρήθηκαν με τις υποχρεωτικές κυρώσεις του άρθρου 8γ του Κανονισμού Αδειοδότησης.


                Για τις δέκα (10) ενδιαφερόμενες ΠΑΕ η διαδικασία της αδειοδότησης τους προέβλεπε, όπως σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, πως, εάν δεν εξασφαλίσουν την άδεια SuperLeague 2, λόγω μη εκπλήρωσης των υποχρεωτικών κριτηρίων του Κανονισμού Αδειοδότησης Ομάδων, θα τους επιβληθούν οι εξής κυρώσεις (άρθρο 8γ του Κανονισμού):


α. Χρηματικό πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ


β. Απαγόρευση μετεγγραφών άνω των 25 ετών ανεξαρτήτως ιδιότητας και υπηκοότητας (εκτός από τρεις (3) ποδοσφαιριστές, δυνατότητα απεριορίστου αριθμού μετεγγραφών Ελλήνων ποδοσφαιριστών κάτω των 25 ετών και απεριορίστου αριθμού μετεγγραφών αλλοδαπών ποδοσφαιριστών κάτω των 23 ετών καθώς και δυνατότητα ανανέωσης απεριορίστου αριθμού των υφιστάμενων συμβολαίων ανεξαρτήτως ηλικίας και υπηκοότητας σε περίπτωση μη αδειοδότησης.


                  Στις 12.07.2021 η ΕΕΘ/ Ε.Π.Ο., αυτή τη φορά χωρίς την έγγραφη τουλάχιστον συναίνεση του Διευθυντή Αδειοδότησης Ομάδων, αποφάσισε και έκανε δεκτό νέο αίτημα της Super League 2 να παραχωρηθεί στις δέκα (10) ενδιαφερόμενες ΠΑΕ επιπλέον παράταση για την υποβολή των Φακέλων τους, καταληκτική ημερομηνία ορίστηκε η 29η Ιουλίου 2021.


                   Με την παρέλευση της καταληκτικής ημερομηνίας της 29ης Ιουλίου 2021 ξεκίνησε από τη Διεύθυνση Αδειοδότησης της ΕΠΟ η προβλεπόμενη διαδικασία αξιολόγησης των Φακέλων των δέκα (10) ως άνω ΠΑΕ, ώστε οι εν λόγω φάκελοι στη συνέχεια να υποβληθούν, ομού με την εισήγηση του Διευθυντή Αδειοδότησης Ομάδων, στο Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης Ομάδων για να κριθούν, διαδικασία που ακολουθείται απαρέγκλιτα για όλες τις ΠΑΕ που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Super League 2.


                Στις 09 Αυγούστου 2021 το Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης Ομάδων της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας εξέτασε τους Φακέλους εννιά (9) ΠΑΕ της Football League και αποφάσισε να μην χορηγήσει άδεια Super league 2 για την περίοδο 2021/2022 στις ακόλουθες ΠΑΕ: Αιγάλεω, Καλλιθέα, ΑΕΠ Κοζάνης, Αλμωπός Αριδαίας, Επισκοπή, Θεσπρωτός Ηγουμενίτσας, Ιάλυσος, Σαντορίνη και Πιερικός. Με την ίδια απόφαση του ενημέρωσε τις ομάδες για το δικαίωμα έφεσης εντός προθεσμίας τριών ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης. Μόνο τέσσερις εξ αυτών αποφάσισαν να ασκήσουν έφεση, ήτοι για τις υπόλοιπες 5 ΠΑΕ ήδη η απόφαση κατέστη τελεσίδικη.


                  Στις 24 Αυγούστου 2021 το Δευτεροβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης (ΔΟΑ) εξέτασε τους Φακέλους τεσσάρων (4) ΠΑΕ της FootballLeague και αποφάσισε:


α. να μην χορηγήσει άδεια SuperLeague 2 για την περίοδο 2021/2022 στις ΠΑΕ Αιγάλεω και Καλλιθέα και


β. να αναπέμψει τις υποθέσεις των ΠΑΕ Πιερικός και Επισκοπή για να κριθεί εκ νέου από το Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης (Π.Ο.Α.) η χορήγηση ή μη άδειας SuperLeague 2 για την περίοδο 2021/2022.


                  Στις 08 Σεπτεμβρίου 2021 το Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης εξέτασε, δια της αναπομπής από το Δευτεροβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης, τους φακέλους δύο (2) ΠΑΕ της Football League και αποφάσισε να μην χορηγήσει αδεια Super League 2 στις ΠΑΕ Επισκοπή και Πιερικός για την αγωνιστική περίοδο 2021/2022.


                  Μετά την εκ νέου αρνητική κρίση από το Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης των Φακέλων των ΠΑΕ Επισκοπή και Πιερικός, δεν κατατέθηκαν, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας των τριών ημερολογιακών ημερών, εφέσεις ενώπιον του αρμόδιου Δευτεροβάθμιου Οργάνου Αδειοδότησης. Όπως από την χρονική παράθεση των στοιχείων προκύπτει, οι υποθέσεις όλων των ενδιαφερόμενων ΠΑΕ της Football League έχουν τελεσιδικήσει και όλες οι προαναφερόμενες ΠΑΕ δεν έλαβαν την άδεια Super League 2 για την αγωνιστική περίοδο 2021/2022.


               Εν τω μεταξύ στα τέλη Ιουλίου 2021 έλαβε χώρα μια σημαντική εξέλιξη που επηρεάζει την υπό κρίση υπόθεση: Σύμφωνα με τον νέο ΚΙΜΠ οι ανανεώσεις συμβολαίων πρέπει να γίνονται έως την 30 Ιουνίου, αλλιώς θεωρούνται νέα συμβόλαια. Για όσες ομάδες είχαν λάβει αδειοδότηση, η πρόβλεψη αυτή δεν είχε πρακτική σημασία, αφού μπορούσαν να συνάψουν απεριόριστο αριθμό νέο συμβολαίων. Για όσες ομάδες όμως δεν είχαν λάβει αδειοδότηση, η πρόβλεψη αυτή είχε πρακτική σημασία, διότι μια καθυστερημένη ανανέωση συμβολαίου μετά τις 30.6 θεωρείτο μεταγραφή και η μεταγραφή αυτή μπορεί να ήταν απαγορευμένη, εάν ο ποδοσφαιριστής ενέπιπτε στον περιορισμό των μεταγραφών που προβλέπει ο Κανονισμός Αδειοδότησης για τις μη αδειοδοτημένες ομάδες. Για το λόγο αυτό η Super League 2 ζήτησε από την ΕΠΟ να δώσει παράταση στην προθεσμία ανανέωσης συμβολαίων που έληγαν 30.6.2021, ώστε να θεωρηθούν ανανεώσεις και μετά την 30.6 και να παρακαμφθεί ο περιορισμός των μεταγραφών που προέβλεπε ο Κανονισμός Αδειοδότησης. Εντούτοις, στις 30.07.2021 η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ απέρριψε το αίτημα παράτασης, αφού με τον τρόπο αυτό παραβιαζόταν ο Κανονισμός Αδειοδότησης.


                     Σε συνέχεια των ανωτέρω στις 03 Σεπτεμβρίου 2021 προς γενική έκπληξη και κατά σαφή παράβαση κάθε νόμιμης διαδικασίας κατατέθηκε υπόψη της Επιτροπής Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου (Ε.Ε.Π.) της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας νέο αίτημα «ΠΑΕ μελών της Super League 2», με το οποίο ζητείτο από την Επιτροπή Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου να εισηγηθεί σχετικώς προς την Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ. Το αίτημα είναι άγνωστο πώς διαβιβάστηκε και κατατέθηκε και σε καμία περίπτωση δεν προηγήθηκε ούτε καν συζήτηση επ’ αυτού στα όργανα της διοργανώτριας αρχής του πρωταθλήματος της Super League 2, στα οποία συμμετέχουμε συνεχώς ως μέλος της.


                    Το αίτημα, κατά παράβαση του Καταστατικού της ΕΠΟ, δεν καταγράφεται καν στις αποφάσεις της Επιτροπής Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου που συνεδρίασε στις 07 Σεπτεμβρίου 2021 και «εισηγείται στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ τη λήψη απόφασης επί του με αρ. πρωτ. 99511/3.9.2021 (πρωτ. ΕΠΟ 19113/3.9.2021) εγγράφου της Ένωσης Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α2 και Β΄ Εθνικής κατηγορίας σχετικά με αιτήματα των ΠΑΕ μελών της».


                     Στις 09 Σεπτεμβρίου 2021 , δηλαδή μόλις πέντε ημέρες πριν την λήψη της προσβαλλομένης απόφασης, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ στη συνεδρίαση της με αριθμό 11 συζήτησε την εισήγηση της Επιτροπής Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου και δεν έλαβε καμία απόφαση, αρκούμενη στη διαπίστωση πως «κρίνεται αναγκαίο να ζητήσουμε διευκρινίσεις από την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ποδοσφαίρου (UEFA) για το υπό συζήτηση θέμα για να έχουμε τις δικές της απόψεις, καθώς αυτή έχει την ευθύνη της Αδειοδότησης των Ομάδων σε όλες τις εθνικές ομοσπονδίες –μέλη της». Στη συνεδρίαση κατατέθηκε γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας της ΕΠΟ υπέρ του αιτήματος των δέκα (10) ΠΑΕ με την παράθεση λόγων που αφορούν σε διατάξεις άρθρων του κανονισμού Αδειοδότησης Ομάδων για τις καταληκτικές ημερομηνίες εξόφλησης ή επίσημης ρύθμισης των τυχόν οφειλών των δέκα (10) ΠΑΕ, οι οποίες ήταν πρότερες της απόφασης να υποβληθούν στη διαδικασία της Αδειοδότησης. ΚΑΜΙΑ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΧΟΡΗΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΤΗΣΗΣ. Μάλιστα ο επικεφαλής της εν λόγω διεύθυνσης δεν παρίστατο καν στην εν λόγω συνεδρίαση της ΕΕ ΕΠΟ, εν αντιθέσει με το παγίως συμβαίνον σε θέματα που άπτονται της εν λόγω διεύθυνσης.


               Και ενώ υπήρχε αυτή η τοποθέτηση της ΕΕ/ΕΠΟ στις 09.09.2021 , έρχεται η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ μόλις πέντε ημέρες αργότερα, στις 14 Σεπτεμβρίου 2021 με μόλις τετραμελή σύνθεση και λαμβάνει την προσβαλλόμενη παράνομη και αντικαταστατική απόφαση.


Η επίμαχη αυτή απόφαση ευνόησε τις εξής 11 συνολικά ομάδες της πρώην Football League που δεν είχαν λάβει αδειοδότηση με αποφάσεις των οργάνων αδειοδότησης (Πρωτοβάθμιου και Δευτεροβάθμιου) και έχουν υποβάλει αίτηση συμμετοχής στο πρωτάθλημα της Super League2: Αλμωπός Αριδαίας, Τρίγλια (ήδη Ηρακλής), Θεσπρωτός, Ολυμπιακός Βόλου, Πανσερραϊκός, Πιερικός, Αιγάλεω, Επισκοπή, Καλλιθέα, Απόλλων Πόντου, Αστέρας Βλαχιώτη.


Ποια ήταν η ανάγκη κατεπείγουσας απόφαση στο συγκεκριμένο θέμα που στην ουσία η ΕΕ ΕΠΟ έχει εδώ και μήνες σε πολλαπλές συνεδριάσεις της αποφασίσει το αντίθετο; Ποιος λόγος οδήγησε τον κ. Δημητρίου και τους συν αυτώ να λάβουν τη συγκεκριμένη απόφαση με σκοπό να εξυπηρετήσουν φωτογραφικά συγκεκριμένες ομάδες και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η συγκεκριμένη απόφαση, πλην των συγκεκριμένων ομάδων που αποκτούν το δικαίωμα συμμετοχής στο πρωτάθλημα παραβιάζοντας ευθέως τις διατάξεις του Κανονισμού Αδειόδοτησης και τις τελεσίδικες αποφάσεις των δικαιοδοτικών οργάνων της ΕΠΟ, καθώς και καταστρατηγώντας ευθέως την θεμελιώδη αρχή της ακεραιότητας του αθλήματος;


     Όπως προκύπτει από τα αρ. 31 και 41 του Καταστατικού της ΕΠΟ η έκδοση Κανονισμών – όπως και η τροποποίηση τους – είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ/ΕΠΟ και καταρχήν δεν μπορεί να ασκείται από άλλο όργανο της Ομοσπονδίας . Εν προκειμένω η συγκεκριμένη απόφαση καταστρατηγεί το Καταστατικό της ΕΠΟ με περισσότερους από έναν τρόπους και οδηγούμαστε στο ακραίο ενδεχόμενο ένα σώμα αποτελούμενο από 5 μέλη όπως είναι η ΕΕΘ/ΕΠΟ (που λειτουργεί με απόλυτη πλειοψηφία 3/5) να υπερβαίνει τις εξουσίες και να καταργεί στην πράξη ένα σώμα αποτελούμενου από 17 μέλη όπως είναι η ΕΕ/ΕΠΟ. Ας φανταστεί απλώς κάποιος τι θα σήμαινε για την λειτουργία της Ομοσπονδίας, εάν μια απόφαση της ΕΕ/ΕΠΟ, στην οποία τα 3 από τα 5 μέλη της ΕΕΘ μειοψήφησαν (με ψήφους πχ 14-3), θα μπορούσαν ακολούθως (για λόγους εγωιστικούς ή ενδεχομένως και ιδιοτελείς, επειδή για παράδειγμα χρηματίστηκαν προσωπικά από κάποιον) να ανατρέψουν την απόφαση αυτή με μια απόφαση της ΕΕΘ/ΕΠΟ στην οποία έχουν πλειοψηφία, εισάγοντας το ίδιο θέμα προς συζήτηση χωρίς αυτό να εμπίπτει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της !!!!


     Η απόφαση της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ συνιστά βαρύτατη παραβίαση της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας των δικαστικών οργάνων του Κανονισμού Αδειοδότησης Ομάδων και γενικώς των δικαστικών οργάνων του ισχύοντος Καταστατικού ( άρθρο 57 του Καταστατικού) και των κανονισμών (άρθρο 7 του Κανονισμού Αδειοδότησης Ομάδων). Η εν λόγω απόφαση δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων και είναι μια παράνομη πράξη κατάφωρης, πραξικοπηματικής αλλαγής τελεσίδικων και αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, που ελήφθησαν σύμφωνα με όλο το τυπικό και τις προβλέψεις του ισχύοντος κανονισμού. Συνιστά, επίσης, αυθαίρετη κατάργηση της απόφασης της ΕΠΟ του Ιουνίου 2021 με την οποία δόθηκε εντολή στις ομάδες της FootballLeague να αποκτήσουν άδεια Superleague 2 για να μετάσχουν στο πρωτάθλημα της περιόδου 2021/2022 και στην Διεύθυνση Αδειοδότησης της ΕΠΟ να επιμεληθεί, όπως έχει αποκλειστική αρμοδιότητα, της σχετική διαδικασίας. Η κατάργηση της απόφασης της ΕΠΟ (Ιούνιος 2021) δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συνιστά αρμοδιότητα της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων, ήτοι δεν μπορεί να είναι « θέμα για το οποίο απαιτείται άμεση απόφαση μεταξύ δύο συνεδριάσεων της Εκτελεστικής Επιτροπής».


        Καταρχήν για τον ανωτέρω λόγο η προσβαλλόμενη απόφαση είναι παράνομη και θα πρέπει να εξαφανιστεί, καθώς και κάθε απόφαση που ερείδεται σε αυτή χορηγώντας στις εν λόγω 11 ομάδες επιπρόσθετη προθεσμία να διενεργήσουν μεταγραφές έως τις 27 Σεπτεμβρίου 2021.


 


2. Παράβαση Καταστατικού – Τροποποίηση Κανονισμού Διοργανώσεων


 


   Όπως αναφέρουμε ανωτέρω, σύμφωνα με το αρ. 35(θ) του Καταστατικού ΕΠΟ η ΕΕ/ΕΠΟ «θα συντάσσει κανονισμούς που διέπουν τις προϋποθέσεις συμμετοχής και την οργάνωση των διοργανώσεων της Ε.Π.Ο. και θα διασφαλίζει την εφαρμογή τους. Μόνο οι κανονισμοί των διοργανώσεων δεν δύνανται να τροποποιηθούν από την έναρξη των πρωταθλημάτων και μέχρι τη λήξη τους και την επικύρωση των βαθμολογικών πινάκων. Τυχόν τροποποιήσεις ισχύουν, επί ποινή εκπτώσεως των μελών της Ε.Ε., από την επόμενη αγωνιστική περίοδο.[….]».


   Ο Κανονισμός Αδειοδότησης (εκδ.2020) είναι ο κατεξοχήν κανονισμός που διέπει τις προϋποθέσεις συμμετοχής στις διοργανώσεις της UEFA καθώς και στα εθνικά πρωταθλήματα, αυτός που νομιμοποιεί τη συμμετοχή κάθε ομάδας σε μια εθνική κατηγορία πρωταθλήματος, και από την επιτυχή ή όχι απόκτηση της προβλεπόμενης για κάθε κατηγορία άδειας συμμετοχής εξαρτώνται όχι μόνο η συμμετοχή μίας ομάδας στο οικείο πρωτάθλημα αλλά και οι προϋποθέσεις συμμετοχής της κάθε ομάδας δηλ αν θα κάνει ή όχι μεταγραφές, τι ηλικίας ή εθνικότητας θα είναι αυτές οι μεταγραφές, ποιος ο αριθμός των μεταγραφών που θα πραγματοποιήσει κλπ. Οι διαδικασίες χορήγησης αδείας, τα αρμόδια όργανα (Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης) και οι προβλεπόμενες ποινές για τις περιπτώσεις αποτυχίας λήψης αδείας προβλέπονται με ρητά και με σαφήνεια στις διατάξεις του Κανονισμού Αδειοδότησης, που είναι εφαρμοστέος για όλες τις επαγγελματικές ομάδες.


Ο υφιστάμενος ΚΑ εγκρίθηκε από την ΕΕ/ΕΠΟ κατά την συνεδρίαση της 17ης Δεκεμβρίου 2020 σε αντικατάσταση του προϋφιστάμενου ΚΑ 2019 και τέθηκε σε άμεση ισχύ (άρθρο 58) . Με την έκδοσή του , όπως αναφέρεται σχετικά από το προσωπικό σημείωμα του τότε Προέδρου της ΕΕ/ΕΠΟ κ. Ε. Γραμμένου,


     Αυτή η δέσμευση αποτυπώνεται και στο άρθρο 5 του ΚΑ όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι η ΕΠΟ έχει συστήσει μια κατάλληλη διεύθυνση αδειοδότησης όπως ορίζεται στο Άρθρο 6, έχει συστήσει δύο όργανα λήψεως αποφάσεων όπως ορίζεται στο Άρθρο 7, έχει καταρτίσει έναν κατάλογο κυρώσεων όπως ορίζεται στο Άρθρο 8, έχει καθορίσει την κύρια διαδικασία όπως ορίζεται στο Άρθρο 9, διασφαλίζει την ίση μεταχείριση προς όλες τις ομάδες που αιτούνται μια άδεια , κ.α.


          Σημειωτέον ότι σύμφωνα με το άρθρο 53 του Καταστατικού της ΕΠΟ σε συνδυασμό το άρθρο 7 του Κανονισμού Αδειοδότησης η απόφαση για την χορήγηση άδειας ή μη και την επιβολή των αντίστοιχων κυρώσεων ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Πρωτοβάθμιου και του Δευτεροβάθμιου Οργάνου Αδειοδότησης, τα μέλη των οποίων πρέπει να είναι αμερόληπτα, να απέχουν σε περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων και να εκδίδουν πλήρως αιτιολογημένες αποφάσεις.


     Σύμφωνα με το Προοίμιο του ΚΑ, «Ο παρών Κανονισμός εκδίδεται από την ΕΠΟ. Ο Κανονισμός καλύπτει όλα τα θέματα αναφορικά με την αδειοδότηση των ΠΑΕ για την εξασφάλιση άδειας στις διασυλλογικές διοργανώσεις της UEFA και τις διοργανώσεις των Ελληνικών Επαγγελματικών Πρωταθλημάτων. Ειδικότερα αφορά στο πρωτάθλημα της Α΄ Επαγγελματικής Κατηγορίας (Super League 1), στις ομάδες που προβιβάζονται απο την Β΄ Επαγγελματική Κατηγορία (Super League 2),στις ομάδες που συμμετέχουν στην Β' Επαγγελματική Κατηγορία (Super League 2) και όσες προβιβάζονται σε αυτήν από την Γ’ Εθνική Κατηγορία (Football League). Στον Κανονισμό αυτό συμπεριλαμβάνονται, αποτελώντας ενιαίο σύνολο, τα ακόλουθα:


α) τα Παραρτήματα και


β) ο Δικονομικός Κανονισμός λειτουργίας των οργάνων λήψης αποφάσεων» .


        Περαιτέρω δε το Άρθρο 1 («Εύρος Εφαρμογής») ορίζει ότι


«1 Ο παρών Κανονισμός ισχύει για όλες τις ελληνικές ομάδες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις


διοργανώσεις της UEFA (εφ' εξής άδεια UEFA) καθώς και τα εθνικά επαγγελματικά πρωταθλήματα


(εφ' εξήςάδεια Super League 1 καιάδεια Super League 2).


2. Ο παρών Κανονισμός διέπει τα δικαιώματα, τα καθήκοντα και τις ευθύνες όλων των μερών που εμπλέκονται στο σύστημα αδειοδότησης ομάδων της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (ενότητα ΙΙ) και καθορίζει συγκεκριμένα:


α) τις ελάχιστες απαιτήσεις που πρέπει να εκπληρωθούν από την ΕΠΟ προκειμένου να ενεργεί ως


εκδότης για τις δικές της ομάδες, καθώς επίσης και τις ελάχιστες διαδικασίες που πρέπει να


ακολουθηθούν από την ΕΠΟ κατά την αξιολόγηση των κριτηρίων αδειοδότησης (κεφάλαιο 1),


β) την υποψήφια για άδεια και την άδεια που απαιτείται για τις διασυλλογικές διοργανώσεις της


UEFA και της ΕΠΟ (κεφάλαιο 2),


γ) τα ελάχιστα αθλητικά, υποδομής, διοικητικά, νομικά και οικονομικά κριτήρια που πρέπει να


εκπληρωθούν από την ομάδα προκειμένου να χορηγηθεί μία άδεια από την ΕΠΟ ως μέρος της


διαδικασίας αδειοδότησης στις διεθνείς και εγχώριες διοργανώσεις (κεφάλαιο 3).


3. Ο παρών Κανονισμός αφορά τον προσδιορισμό των κριτηρίων και των διαδικασιών για την εξασφάλιση άδειας στις εξής διοργανώσεις:


α) Στις διασυλλογικές διοργανώσεις της UEFA (άδεια UEFA).


β) Στην Α΄ τη τάξει Επαγγελματική Κατηγορία, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων που


προβιβάζονται από την Β' τη τάξει Επαγγελματική Κατηγορία (άδεια Super League 1).


γ) Στην Β' Επαγγελματική Κατηγορία (άδεια Super League 2), με διαφοροποίηση των κριτηρίων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους πίνακες κριτηρίων». .


     Είναι απολύτως σαφές από τα παραπάνω ότι ο ΚΑ εμπίπτει στο πλαίσιο του άρθρου 35(θ) του Καταστατικού της ΕΠΟ καθώς α) είναι απόφαση της ΕΕ/ΕΠΟ και β) διέπει τις προϋποθέσεις συμμετοχής των ομάδων και την οργάνωση των διοργανώσεων της Ε.Π.Ο. Κατά συνέπεια δεν δύναται να τροποποιηθεί σε κανένα σημείο μετά την έναρξη των πρωταθλημάτων για την τρέχουσα περίοδο , επί ποινή εκπτώσεως των Μελών της ΕΕ που αποφάσισαν την τροποποίησή του, διότι πρωτίστως διασαλεύει την ισονομία και ισότητα των ανταγωνιστικών ομάδων που συμμετέχουν στο ίδιο πρωτάθλημα και ανταγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό.


       Σύμφωνα με την παράγραφο 8(γ) του ΚΑ τα κριτήρια για την χορήγηση αδείας στην SuperLeague 2 διακρίνονται σε :


α) υποχρεωτικά κριτήρια, η μη εκπλήρωση των οποίων οδηγεί σε απόρριψη της άδειας με τις εξής κυρώσεις:


α. Χρηματικό πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ


β. Απαγόρευση μετεγγραφών άνω των 25 ετών ανεξαρτήτως ιδιότητας και υπηκοότητας (εκτός από τρεις (3) ποδοσφαιριστές, δυνατότητα απεριορίστου αριθμού μετεγγραφών Ελλήνων ποδοσφαιριστών κάτω των 25 ετών και απεριορίστου αριθμού μετεγγραφών αλλοδαπών ποδοσφαιριστών κάτω των 23 ετών καθώς και δυνατότητα ανανέωσης απεριορίστου αριθμού των υφιστάμενων συμβολαίων ανεξαρτήτως ηλικίας και υπηκοότητας σε περίπτωση μη αδειοδότησης.


β) προαιρετικά κριτήρια, η μη εκπλήρωση των οποίων οδηγεί σε κυρώσεις κατά τα οριζόμενα στη παράγραφο 2 του 8(γ) .


Η εκπλήρωση των οικονομικών κριτηρίων ανήκει στα Υποχρεωτικά Κριτήρια , ο δε υφιστάμενος ΚΑ δεν προβλέπει καμία απολύτως διαδικασία επιτήρησης για ομάδες που τυχόν δεν θα καταφέρουν να εκπληρώσουν τα σχετικά κριτήρια .


     Με την προσβαλλομένη παράνομη και αντικαταστατική απόφαση της ΕΕΘ/ΕΠΟ α) καταργούνται εν μέρει τα Υποχρεωτικά Κριτήρια του ΚΑ για την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο καθώς παρατείνεται ως 31.12.2021 ο χρόνος εκπλήρωσης των οικονομικών κριτηρίων συγκεκριμένων ΠΑΕ και όχι όλων των ομάδων της κατηγορίας, και μάλιστα μετά την τελεσιδικία όλων των διαδικασιών ενώπιον των οργάνων αδειοδότησης (ενώ κανονικά όλες οι ομάδες υποχρεούνται να αποδείξουν ότι εξόφλησαν ή ρύθμισαν έως την 31.3.2021 τις οικονομικές τους υποχρεώσεις που έγιναν ληξιπρόθεσμες έως την 31.12.2020), β) εισάγεται μια διαδικασία επιτήρησης για τις συγκεκριμένες ΠΑΕ η οποία δεν προβλέπεται από τον ΚΑ σε κανένα σημείο και γ) καταργούνται, άλλως καθίστανται ανενεργές οι υποχρεωτικώς επιβληθείσες ποινές στις ομάδες που δεν έλαβαν αδειοδότηση (και ιδίως ο περιορισμός μεταγραφών που ενδιαφέρει περισσότερο).


Και όλα αυτά, όταν η διαδικασία της αδειοδότησης των ΠΑΕ της Football League που θα συμμετείχαν στο πρωτάθλημα της SL2 της περιόδου 2021/2022 αποφασίστηκε από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ, εξελίχθηκε κανονικά σε όλα τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό στάδια, οι φάκελοι των ΠΑΕ κρίθηκαν σε πρώτο (Πρωτοβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης) και σε δεύτερο βαθμό (δευτεροβάθμιο Όργανο Αδειοδότησης) σύμφωνα με τις επίσημες διαδικασίες, οι αποφάσεις δημοσιεύθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΠΟ και οι υποθέσεις τελεσιδίκησαν, με βάση τις προθεσμίες που ο Κανονισμός Αδειοδότησης προβλέπει.


     Αφού έχουν προηγηθεί όλες αυτές οι διαδικασίες ήρθε η ΕΕΘ/ΕΠΟ σε χρονικό σημείο που απαγορεύεται από το Καταστατικό της ΕΠΟ επί ποινή εκπτώσεως των Μελών που έλαβαν τη συγκεκριμένη απόφαση –αφού ήδη τα εθνικά πρωταθλήματα ΕΠΟ είχαν ξεκινήσει - να τροποποιήσει τον ΚΑ, να αλλάξει τις διαδικασίες αδειοδότησης επ’ ωφελεία συγκεκριμένων μόνο ομάδων, όταν οι υπόλοιπες ομάδες της κατηγορίας έχουν ήδη υποστεί τις συνέπειες της αδυναμίας αδειοδότησης τους, και να καταργήσει επί της ουσίας τελεσίδικες αποφάσεις των δικαστικών οργάνων του ΚΑ. Με την προσβαλλόμενη απόφαση της ΕΕΘ/ΕΠΟ α) τροποποιείται ο Κανονισμός Αδειοδότησης αυθαίρετα και πραξικοπηματικά με άμεση ισχύ για την τρέχουσα περίοδο και μετά την έναρξη των εθνικών πρωταθλημάτων, τα οποία καταλαμβάνει, ειδικά στο άρθρο που προβλέπει την επιβολή συγκεκριμένων κυρώσεων για τις ομάδες εκείνες που δεν θα λάβουν άδεια Super League 2, β) ακυρώνονται κατά παράβαση της ακεραιότητας του αθλήματος, επιλεκτικά και φωτογραφικά για numerousclausus ομάδες οι κυρώσεις που προβλέπει ο ΚΑ, γ) αποφασίζονται αυθαίρετα νέες προθεσμίες για την εκπλήρωση των υποχρεωτικών κριτηρίων (31.12.2021) και δ) τέλος, καταργούνται με ζημία της ΕΠΟ τα προβλεπόμενα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί με τις τελεσίδικες και αμετάκλητες αποφάσεις του Πρωτοβάθμιου και του Δευτεροβάθμιου Οργάνου Αδειοδότησης στις έντεκα ενδιαφερόμενες ΠΑΕ (συνολικά 110.000€).


     Για τους λόγους αυτούς θα πρέπει όχι απλά να ακυρωθεί η προσβαλλομένη απόφαση, αλλά έτι περαιτέρω σύμφωνα με το αρθρο 35 (θ) του Καταστατικού ΕΠΟ να απαγγελθεί με απόφαση του Δικαστηρίου Σας η έκπτωση από το αξίωμά τους ως Μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ των κ.κ.      Παναγιώτη Δημητρίου, Αναπληρωτή Πρόεδρου της Ε.Ε./ ΕΠΟ,    


                 Αστέριου Αντωνίου, Α’ Αντιπρόεδρου της Ε.Ε./ ΕΠΟ,      


                 Κλέαρχου Τζαφέρη , Ταμία της Ε.Ε./ ΕΠΟ


οι οποίοι και υπερψήφισαν κατά τη λήψη της σχετικής απόφασης .


Επειδή, η εταιρεία μας είναι μέλος της Super league 2 και συμμετέχει στο πρωτάθλημα που διοργανώνεται απ’ αυτήν κατόπιν εξουσιοδοτήσεως της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο.). Ως ΠΑΕ έχουμε ήδη υποβληθεί στη βάσανο της διαδικασίας Αδειοδότησης, όπως προβλέπεται από τον εν ισχύ Κανονισμό Αδειοδότησης ΕΠΟ για τις ΠΑΕ που πρόκειται κατά την τρέχουσα περίοδο 2021/2022 να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα της Super league 2, και έχουμε λάβει άδεια κατόπιν απόφασης του Πρωτοβάθμιου Οργάνου Αδειοδότησης και μάλιστα επιπέδου Super League 1.


Συνεπώς , έχουμε κάθε έννομο συμφέρον να προσβάλλουμε τη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς οι ομάδες που ευνοούνται από την ανωτέρω απόφαση συμμετέχουν στο ίδιο πρωτάθλημα με εμάς, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις του Κανονισμού Αδειοδότησης όπως υποχρεωθήκαμε να πράξουμε εμείς, ενώ ταυτόχρονα μπορούν με τα ίδια «όπλα» να διεκδικήσουν τους ίδιους στόχους με εμάς.


   Ειδικότερα, με την προσβαλλόμενη απόφαση χάνουμε το πλεονέκτημα της εξ αρχής αδειοδότησης, διότι ως οικονομικά συνεπής ομάδα και έχοντας λάβει αδειοδότηση Super League 1 οργανώσαμε και ανανεώσαμε το ρόστερ μας κάνοντας τη σχετική προετοιμασία, ενώ οι 11 ευνοούμενες ομάδες έπρεπε να αρκεστούν στους ποδοσφαιριστές που είχαν ήδη, και στους νέους ποδοσφαιριστές που επιτρεπόταν να εντάξουν στο ρόστερ τους σύμφωνα με τον περιορισμό μετεγγραφών. Με την προσβαλλόμενη απόφαση όμως δίνεται πλέον η ευκαιρία και η χρονική δυνατότητα (λόγω της παράτασης της προθεσμίας μεταγραφών για 10 ακόμη ημέρες έως 27.09.2021) σε αυτές τις 11 ευνοούμενες ομάδες να συμπληρώσουν το δυναμικό τους με πιο έμπειρους ποδοσφαιριστές χωρίς κανέναν περιορισμό και να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, κάτι που κανονικά όμως δεν δικαιούνται, αφού δεν ήταν οικονομικά συνεπείς και δεν τήρησαν το οικονομικό fairplay, γεγονός που πιστοποιήθηκε με τις αντίστοιχες αποφάσεις των καθ’ ύλην αρμοδίων οργάνων της ΕΠΟ, δηλ. του ΠΟΑ και του ΔΟΑ.


Η προσβαλλομένη απόφαση νοθεύει τον ανταγωνισμό και εισάγει στο πρωτάθλημα της Super league 2 ομάδες διαφορετικών ταχυτήτων που εξαιρούνται από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον Κανονισμό Αδειοδότησης φωτογραφικά κατά παράβαση των θεμελιωδών αρχών της ισότητας και της ισονομίας και σε κάθε περίπτωση αντίθετα στην αρχή της ακεραιότητας του αθλήματος. Οι λόγοι που επικαλούνται οι φωτογραφικά ευνοηθείσες ομάδες είναι παντελώς αβάσιμοι και σε κάθε περίπτωση καμία τους δεν υποχρέωθηκε να συμμετάσχει στην Super league 2, αν δεν δύναται να πληροί τις ρητές προϋποθέσεις του Καταστατικού και των Κανονισμών της ΕΠΟ. Άλλωστε, ακριβώς αυτή η διαδικασία τηρήθηκε και στην Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, όπου όλες οι συμμετέχουσες στην Super league 2 ομάδες κλήθηκαν να εκπληρώσουν ακριβώς τις ίδιες προϋποθέσεις.


    Επειδή , σύμφωνα με το αρ. 62 του Καταστατικού της ΕΠΟ (στο εξής το «Καταστατικό», «Διαδικασία Διαιτητικής Επίλυσης Διαφορών σε Εθνικό Επίπεδο») «Εντός της Ε.Π.Ο. λειτουργεί ένα αμερόληπτο και ανεξάρτητο Διαιτητικό Δικαστήριο, το οποίο επιλύει, σε τελευταίο βαθμό (αφού όλες οι άλλες εσωτερικές διαδικασίες και τα ένδικα μέσα έχουν εξαντληθεί), όλες τις εσωτερικές εθνικές διαφορές μεταξύ της Ε.Π.Ο., των Μελών, Ομάδων, Ποδοσφαιριστών, Αξιωματούχων και διαμεσολαβητών αγώνων και ποδοσφαιριστών της με τον αποκλεισμό κάθε τακτικού - εθνικού δικαστηρίου, εκτός αν απαγορεύεται από τον ελληνικό νόμο. Η Εκτελεστική Επιτροπή συντάσσει έναν ειδικό κανονισμό αναφορικά με τη σύνθεση, την δικαιοδοσία και δικονομικούς κανόνες αυτού του Διαιτητικού Δικαστηρίου».


    Σύμφωνα με το αρ.5 του «Κανονισμού Λειτουργίας Διαιτητικού Δικαστηρίου Ποδοσφαίρου» (στο εξής: ΚΛΔΔ) (Αρμοδιότητες. Δικαιοδοσία. Υπαγόμενες διαφορές) « 1. Το Διαιτητικό Δικαστήριο Ποδοσφαίρου είναι αρμόδιο για την εκδίκαση όλων των διαφορών που αφορούν θέματα οικονομικού ή άλλου συμφέροντος τα οποία συνδέονται επί της αρχής, σχετίζονται ή προκύπτουν με αφορμή το ποδόσφαιρο, […….]. Ειδικότερα δε των διαφορών :


α. Π.Α.Ε με άλλη Π.Α.Ε., ή με Επαγγελματική Ένωση, ή με Σωματείο, ή με την Ε.Π.Ο., ή με ποδοσφαιριστή, ή με διαμεσολαβητή. […..]


Εξάλλου, με την υπ’ αριθμ. 75/2018 απόφαση του Δικαστηρίου Σας, κρίθηκε ότι: «….. το παρόν Διαιτητικό Δικαστήριο Ποδοσφαίρου της ΕΠΟ έχει δικαιοδοσία και αρμοδιότητα προς εκδίκαση της προκείμενης προσφυγής κατ’ άρθρο 62 του Κωδικοποιημένου Καταστατικού της Ε.Π.Ο., αφού κατά την ομοφώνως επικρατήσασα άποψη δι’ αυτής εισάγεται προς επίλυση εσωτερική εθνική διαφορά μεταξύ της Ε.Π.Ο και ενός μέλους της, για την οποία έχει αποκλειστεί κάθε τακτικό εθνικό δικαστήριο». Ενώ αντιστοίχως έκρινε και η υπ’ αριθμ. 104/2020 απόφαση του ιδίου ως άνω δικαστηρίου και στην οποία εκτίθεται ότι «…….έχει δικαιοδοσία και αρμοδιότητα προς εκδίκαση της προκείμενης προσφυγής, κατ’ άρθρο 62 του Κωδικοποιημένου Καταστατικού της ΕΠΟ, σε συνδ. Με άρθρο 5 του ΚλΔΔ και άρθρο 13 παρ ζ’ του Καταστατικού της ΕΠΟ, αφού δι’ αυτής εισάγεται προς επίλυση εσωτερική εθνική διαφορά μεταξύ της ΕΠΟ και Ομάδας της SUPER LEAGUE 2, που είναι μέλος της, για την οποία έχει αποκλειστεί κάθε τακτικό εθνικό δικαστήριο…..» . Επομένως στην προκειμένη περίπτωση, είναι προφανές ότι πρόκειται για εσωτερική εθνική διαφορά, μεταξύ αφενός της ΕΠΟ και αφετέρου ενός Μέλους της ΕΠΟ (δηλαδή της προσφεύγουσας ΠΑΕ ΑΕΛ) για την οποία κατά ρητή πρόβλεψη του καταστατικού της ΕΠΟ έχει αποκλεισθεί η δικαιοδοσία κάθε άλλου τακτικού δικαστηρίου. Κατά συνέπεια η παρούσα ασκείται παραδεκτά ενώπιον του Δικαστηρίου Σας.


        Επειδή, σύμφωνα με το αρ.7§2 (Προθεσμίες) «[….]3. Το αίτημα της προσβολής απόφασης του ΔΣ ή της ΕΕ μιας Ένωσης ή ενός οργάνου Ε.Π.Ο. κ.ο.κ., πρέπει να κατατεθεί στο Δικαστήριο εντός της προθεσμίας που ορίζεται ειδικά για κάθε περίπτωση. Σε περίπτωση που στο καταστατικό ή στον κανονισμό της Ε.Π.Ο., της οικείας ένωσης ή του αθλητικού οργάνου, δεν προβλέπεται για την προσβολή της απόφασης ειδική προθεσμία, τότε η προθεσμία θα είναι πέντε (5) ημέρες από την επόμεμνη ημέρα της νόμιμης κοινοποίησης της απόφασης που προσβάλλεται ή της αποδεδειγμένης γνώσης αυτής (στην περίπτωση που ο/η προσφεύγων /ουσα δεν ανήκει στα προς κοινοποίηση πρόσωπα) όχι όμως πέραν των δεκαπέντε (15) ημερών από την έκδοσή της» . Στην συγκεκριμένη περίπτωση η βάση της διαφοράς είναι η από 14/ 09/ 2021 απόφαση ΕΕΘ/ΕΠΟ (θέμα 1ο). Η απόφαση αυτή, η οποία ουδέποτε μας κοινοποιήθηκε, παρότι είμαστε Μέλος της Superleague 2, εκδόθηκε στις 14/09/2021 και ελλείπουσας οποιασδήποτε σχετικής άλλης προθεσμίας στο Καταστατικό της ΕΠΟ ισχύει η γενική προθεσμία των 5 ημερών του αρ.7§ 2 . Οπότε η παρούσα προσφυγή μας ασκείται ενώπιων Σας νομίμως και εμπροθέσμως.


        Επειδή, η ΠΑΕ ΑΕΛ συμφώνως προς το αρ.6§2(δ) Κ.Λ.Δ.Δ./Ε.Π.Ο. δηλώνει ότι αποδέχεται την δικαιοδοσία του δικαστηρίου Σας για την επίλυση της συγκεκριμένης διαφοράς.


        Επειδή, το περιεχόμενο της παρούσας προσφυγής αποδεικνύεται εξ εγγράφων, έχει καταβληθεί δε το προβλεπόμενο παράβολο της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας .


        Επειδή η παρούσα ασκείται νόμιμα και εμπρόθεσμα και υπογράφεται από τον Πρόεδρο ΔΣ της ομάδας μας κ. Αλέξιο Κούγια που έχει δικαίωμα εκπροσώπησης αυτής ενώπιον των αθλητικών δικαιοδοτικών οργάνων σύμφωνα με το από 20.07.2021 πρακτικό συγκρότησης Διοικητικού Συμβουλίου που έχει αναρτηθεί νομίμως στο ΓΕΜΗ, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα.


 


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ


Και με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας αλλά και την εμπρόθεσμη υποβολή νόμιμων προσθέτων λόγων προς υποστήριξη της παρούσας προσφυγής


ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ


 


   Να γίνει δεκτή η παρούσα Προσφυγή μας .


   Να ακυρωθεί - εξαφανιστεί η από 14/09/2021 Απόφαση της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων (Θέμα 1ο) αναφορικά με την «Απόφαση επί των διαβιβασθέντων από την SuperLeague 2 αιτημάτων ΠΑΕ προερχομένων από την FootballLeague αναφορικά με την επιβολή των ποινών μη αδειοδότησης τους» .


     Να απαγγελθεί με απόφαση του Δικαστηρίου Σας η σύμφωνα με το άρθρο 35 (θ) του Καταστατικού ΕΠΟ η έκπτωση από το αξίωμά τους ως Μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΕΠΟ των κ.κ.


                  Παναγιώτη Δημητρίου, Αναπληρωτή Πρόεδρου της Ε.Ε./ ΕΠΟ


                  Αστέριου Αντωνίου, Α’ Αντιπρόεδρου της Ε.Ε./ ΕΠΟ


                  Κλέαρχου Τζαφέρη , Ταμία της Ε.Ε./ ΕΠΟ


οι οποίοι και υπερψήφισαν τη λήψη της σχετικής απόφασης και την τροποποίηση ενός κανονισμού διοργανώσεων της ΕΠΟ κατά παράβαση του Καταστατικού .


     Να μας επιστραφεί το καταβληθέν παράβολο και να καταδικαστεί η αντίδικος στην δικαστική μας δαπάνη .


Με εκτίμηση,


Για την Π.Α.Ε. ΑΕΛ


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.


ΑΛΕΞΙΟΣ Χ. ΚΟΥΓΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου